Varjopäivät eli Turun, Helsingin ja Oulun arkeologian opiskelijoiden seminaaripäivä järjestetään 14.4. klo 12 alkaen Geotalon luentosalissa 404. Varjopäivien tarkoitus on toimia arkeologian opiskelijoiden kohtaamispaikkana, jossa on hyvä vaikka harjoitella esiintymistä, joten esitelmien aihe, kesto ja luonne ovat hyvin vapaat!

Pyydämme kaikkia tapahtumaan osallistujia ilmoittautumaan oheisella lomakkeella tapahtumaan osallistujaksi tai esitelmän pitäjäksi! Ilmoittautuminen oikeuttaa kahviin ynnä muihin herkkuihin, ja aikaa ilmoittautua on 9.4. saakka. Tapahtumaan voi tulla toki myös ilman ilmoittautumista. Esitelmän pitäjäksi voi ilmoittautua 5.4. asti. Ohjelma tarkentuu myöhemmin.

Tapahtuma facebookissa: https://www.facebook.com/events/1289427811132791/

Vare järjestää myös Muinaistekniikkakerhon 15.4. klo 12-16 Keltsillä (Sirkkalan kasarmialue, Kaivokatu 12). Tapahtumassa on mahdollisuus kokeilla ohjatusti lauta- ja ristikkonauhojen tekoa sekä savitöitä (esim. savi-idolit ja keramiikka). Materiaalimaksu on 5€ ja maksaminen tapahtuu paikan päällä. Mukaan mahtuu n. 12 henkilöä.

Käytössä on Vareen hankkimana erivärisiä villalankoja, savea, sekoiteaineita, leimoja yms. välineitä, mutta jokainen joutuu valitettavasti itse poltattamaan savityönsä. Myös omai materiaaleja voi tuoda mukanaan!

Varjopäiville ja Muinaistekniikkakerhoon ilmoittautuminen tapahtuu samalla lomakkeella: linkki lomakkeeseen