Hei Muusan 25-vuotisvuosijuhlan esiintyjä, juhlaan kutsuttu tai ilmoittautunut,

Muusa on koronatilanteen vuoksi päättänyt siirtää 25-vuotisvuosijuhlan järjestämisen tulevaan, vielä määrittelemättömään ajankohtaan. Tarkoituksena on viettää vuosijuhlaa mahdollisesti vuoden 2020 syksynä. Palaamme ajankohtaan heti, kun tulevan syksyn mahdollisuudet hahmottuvat. Vuosijuhlaan tulee tällöin uusi ilmoittautuminen.

Painavimpia perusteita juhlan siirtämiseen: Suomen hallituksen säätämä poikkeustila päättynee 13.4. eli jo ennen aiemmin kaavailtua juhlistusajankohtaa (18.4.), mutta katsomme kuitenkin, että vain juhlan siirtäminen runsaasti myöhemmäksi antaa Muusalle tarvittavan liikkumatilan järjestelyjen suhteen. Lisäksi kutsussa mainituista neljästä juhlanviettopaikasta kolmesta varauksemme ovat yliopiston ja ylioppilaskunnan linjausten vuoksi peruuntuneet.

Mahdollinen jo maksettu osallistumismaksu palautetaan maaliskuun loppuun mennessä sille tilille, jolta maksu on maksettu. Mahdollisuutta ilmoittautumisen siirtämiseen sellaisenaan uuteen juhla-ajankohtaan ei ole. Otathan yhteyttä Muusan taloudenhoitaja Kati Surakkaan (kahasu@utu.fi) tai minuun (jklapp@utu.fi), jos jokin raha-asian suhteen pohdituttaa.

Muusa kehottaa lämpimästi tukemaan palautuvalla rahasummalla tai mahdollisuuksien mukaan kulttuuritoimijoita, joiden toimintaedellytyksiin pandemia vaikuttaa suoraan. Esimerkiksi Turun ylioppilasteatterin kannatusjäseneksi voi liittyä 50 eurolla, tai teatteriin voi ostaa lahjakortin tämän linkin takaa löytyvistä paikoista: http://turunylioppilasteatteri.fi/teatterin-tukeminen/. Pidetään toisistamme ja taiteesta huolta!

Lopuksi Muusa ehdottaa pientä yhteisöllisyyden elettä: Muusan ainejärjestölehti Oheinen ilmestyy mitä luultavimmin viimeistä kertaa vapun tienoilla (vaikka itse vappu olisikin peruttu). Lehden teemana on “piste”. Koska suunniteltua vuosijuhlajuttua varsinaisesta juhlinnasta ei nyt tule, koota juttu tai jonkinlainen kollaasiteksti ajatuksistanne juhlan perumiseen liittyen – siis “epävuosijuhlajuttu”. Ilahdumme siis aivan kaikenlaisista pienistä tai laajemmista vastauksista, joissa mainitaan esimerkiksi tunnelmista juhlan järjestämiseen, perumiseen tai juhlan ympärillä säätämiseen liittyen.? Ehkä aiempia vuosijuhlia tai Muusaan liittyvää voisi muistella? Ehkä olit jo löytänyt uskomattoman juhla-asun, jota et vielä pääsekään käyttämään? Ehkä olit jo suunnitellut puheen tai Muusa-kaskun? Vuosijuhlajuttuun liittyvät viestit voi lähettää Juulille osoitteeseen jklapp@utu.fi.

Oheista jaellaan painettuna jäsenistölle sen ilmestyttyä, mutta lehti tullee myös sähköisesti kaikkien luettavaksi verkkoon.

Suuri kiitos juhlan lämpimästä vastaanotosta ja runsaasta ilmoittautujamäärästä. Olemme tästä Muusan kanssa kovin otettuja ja iloissamme. Toivottavasti näemme syksyllä terveinä!