Tervehdys!

Huhtikuussa 2020 Turun yliopiston kotimaisen kirjallisuuden ainejärjestö Muusa ry:n perustamisesta tulee kuluneeksi 25 vuotta. Yhdistyksen perustamiskokous pidettiin Turussa 4.4.1995.

Juhlavuoden kunniaksi Muusa järjestää 25-vuotisvuosijuhlan lauantaina 18.4.2020 Panimoravintola Koulussa Turussa

Teidät on kutsuttu juhlimaan! Juhlaan ovat tervetulleita kaikki niin entiset kuin nykyisetkin muusat ja kotimaisen kirjallisuuden ystävät. Järjestöystäville on lähetetty kutsu erikseen.

Ilmoittautuminen juhlaan tapahtuu seuraavan linkin kautta keskiviikkoon 18.3.2020 klo 23.59 mennessä:

25-vuotisjuhlavuosi on juhlittavan merkkivuoden lisäksi Muusa ry:n tältä erää viimeinen toimintavuosi.

Kotimaisen kirjallisuuden ja yleisen kirjallisuustieteen perusopinnot yhdistyvät yhteiseksi opintokokonaisuudeksi syksyllä 2020. Aine- ja syventävät opinnot tulevat yhä olemaan molemmilla oppiaineilla omansa, mutta pääainevalinta tehdään vasta ensimmäisen opiskeluvuoden päätteeksi. Uusien opiskelijoiden yliopistoyhteisöön parhaimmiten sopeuttamiseksi Muusa ry sekä yleisen kirjallisuustieteen ainejärjestö Prometheus ry yhdistävät voimansa ja perustavat uuden yhdistyksen kaikkien kirjallisuusaineiden opiskelijoiden asialle. Täten Muusa ja Prome eivät siis enää syksyllä jatka toimintaansa toisistaan erillisinä oppiaine-erityisinä järjestöinä, vaan paikan ottaa uusi, vielä nimeämätön ainejärjestö.

Ennen uuden järjestön toiminnan käynnistämistä on kuitenkin – kuten mainittu – aika juhlistaa ja riemuita 25-vuotiasta Muusaa! Toivomme Muusan tältä erää viimeiseen vuosijuhlaan paljon hyvästelijöitä niin nykyisistä kuin entisistä muusista ja muusien ystävistä toisiaan tapaamaan.

Muusa kehottaa mitä lämpimimmin juhlaan saapuvia tuomaan mukanaan tervehdyksen, puheen, jonkinlaisen esityksen tai muun ohjelmanumeron. Toivomme, että kiinnostuksesta tällaiseen ilmoitettaisiin mahdollisuuksien mukaan jo ilmoittautumislomakkeessa. Tieto helpottaa illan valmistelussa. Esiintyminen on kuitenkin mahdollista myös vasta paikan päällä siitä päättäen.

Vapaalle sanalle on varattu illasta oma aikansa – siihen ei siis tarvitse etukäteen ilmoittautua.

Juhlijat saavat halutessaan juhlasta muistoksi Muusa 25 vuotta -haalarimerkin.

Mahdolliset yhteydenotot ja kysymykset juhlaan liittyen osoitetaan allekirjoittaneelle.

Huhtikuista juhlaa odottaen!

Ystävällisin terveisin,