Tervetuloa!

Kutu ry on Turun yliopiston folkloristiikan, etnologian ja uskontotieteen opiskelijoiden ainejärjestö.

Ainejärjestö on perustettu vuonna 2015. Yhdistys oli entiseltä nimeltään Seita ry, mutta nimi päivitettiin vuoden 2018 keväällä.

Yhdistys jatkaa folkloristiikan ja kansatieteen opiskelijoiden ainejärjestö NEFA-Turku ry:n ja uskontotieteen opiskelijoiden ainejärjestö Nirvana ry:n pitkiä perinteitä Turun opiskelijamaailmassa.

Yhdistyksen tarkoituksena on:

1. huolehtia jäsenistönsä edunvalvonnasta ja harjoittaa aktiivista koulutuspolitiikkaa
  2. tukea jäsenistönsä opintoja ja luoda sosiaalisia kontakteja opiskelijoiden välille
  3. olla yhdyssiteenä Turun yliopiston nykyisille ja entisille folkloristiikan, kansatieteen ja uskontotieteen opiskelijoille
  4. edistää ja tukea folkloristiikan, kansatieteen ja uskontotieteen alan opetusta ja tutkimusta

Yhdistys on Turun yliopiston ylioppilaskunnan piiriin kuuluva järjestö. Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys järjestää kokouksia, juhla- ja huvitilaisuuksia, edistää jäsentensä osallistumista opiskelija- ja ammatilliseen toimintaan sekä suorittaa yhdistykselle sääntöjen mukaan kuuluvat tehtävät.

Welcome!

Kutu ry is the student organization of European Ethnology, Folkloristics and Study of Religion in the university of Turku.

The organization was founded in 2015. Formerly the organization was called Seita ry.

The association continues the long traditions of Folkloristics’, European Ethnology’s (NEFA-Turku ry) and Study of Religion’s (Nirvana ry) former student organizations.

Kutu ry’s aim is to strengthen the communality between its members as well as  support their studies and the research and education on Folkloristics, European Ethnology and Study of Religion.