Erika Näsi

Aloitettuani yliopistossa oli opintoihin saatava jotain mielekästä vapaa-ajanpuuhaa. Löysin tieni tämän yhdistyksen jäseneksi ja siitä melko nopeasti myös hallitukseen. Purjeveneessä tuli oltua koko lapsuus ja juuri kun kiinnostus alkoi tosissaan herätä, seilasi veneemme uusille vesille. Kun ei aikaakaan, kädessäni komeili kansimiehenpätevyyskirja ja teenkin nykyään satunnaista keikkaa erinäisillä charter-aluksilla. Veneilyssä pidän huolettomasta meiningistä ja lukuisista mahdollisuuksista ylittää itsensä. Itsekeskeiset kapteenit saavat hermoni raasteeksi ja mutkaton yhteistyö veneessä on kaiken a ja o. Haluan, että kanssaseilaajat tietävät mitä veneessä tapahtuu ja miksi. Olen innokkaana neuvomassa muita jos huomaan heidän epäröivän, vaikka itsellänikin on vielä paljon opittavaa tästä elämäntavasta. Seurassamme vaikutan koulutusvastaavana ja jos jokin taito; solmut, merimieslaulut, keittiöpuolen työt tai ihan vain veneen osat tarvitsevat kertausta, ota yhteyttä niin eiköhän me jonkinlainen kurssi saada kasaan.