The Gangut Regattaan haku päällä!

The Gangut Regattaan haetaan nuoria purjehtijoita tarkkailijoiksi. Regatassa kisataan nopeuden lisäksi ympäristöystävällisyydellä, ja jälkimmäinen on kisoista tärkeämpi. Ilmoitettuja ympäristötekoja täytyy regatan aikana valvoa, ja siksi Purjelaivasäätiö nimittää kuhunkin laivaan tarkkailijoita kummallekin legille. Regatan legit ovat Kotka-Hanko 22.-26.7. ja Hanko-Turku 28.-31.7.

Tässä olisi hieno mahdollisuus päästä tutustumaan isoihin purjelaivoihin kantta syvemmältä. Mukana on mm. kaksi A-luokan (yli 40 m) fregattia. Koulutus tarkkailijoille järjestetään Pidä saaristo siistinä ry:n toimesta Suomenlinnan hostellissa su 27.4 klo 13-16. Koulutukseen osallistuminen ei sido vielä mihinkään vaan varsinaisiin tarkkailijanpesteihin ilmoittaudutaan myöhemmin, eli kaikki kiinnostuneet paikalle!

Ilmoittautumiset koulutukseen 23.4. mennessä: snupu@snupu.fi

Linkki regatan sivulle.