Ranskan perusopinnot
–
Ranskan aineopinnot
Vieraan kielen sanaston oppiminen, tentaattori Mutta, M. (15.4.2019)
Partie 1 (les articles)
Kolme kysymystä, vastaa kahteen, 600 sanaa yhteensä kahdesta vastauksesta (300 sanaa/vastaus)
- Jotain, että millaiset sanat ovat hankala oppia tms.
- Les choses faciles et difficiles dans l’apprentissage du lexique.
- Décrivez la méthode AIM.
Partie 2 (les articles)
Kaksi kysymystä, vastaa toiseen, 300 sanaa
- Décrivez les profils lexicaux des participants (Lindqvist)
- En muista
Partie 3 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa lyhyesti molempiin kysymyksiin, 100 sanaa yhteensä
- Mitkä ovat ensikieli, toinen kieli ja vieras kieli?
- Miten eurooppalainen viitekehys eroaa kommunikatiivisen kompetenssin mallista?
Partie 4 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa yhteen kolmesta esseekysymyksestä, 300 sanaa
- Miten kielioppia opetetaan implisiittisesti ja eksplisiittisesti?
- Miten sanastoa opitaan ja opetetaan?
- Miten vieraan kielen ääntämistä opetetaan ja mitkä ovat hankalia asioita oppia ääntämisessä?
Partie 5 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa molempiin kysymyksiin lyhyesti ranskaksi, 100 sanaa yhteensä
- Expliquez les concepts de L1, L2 et L3.
- Expliquez le concept de l’immersion.
Vieraan kielen sanaston oppiminen, tentaattori Mutta, M. (17.4.2019)
Partie 1 (les articles)
Kolme kysymystä, vastaa kahteen, 600 sanaa yhteensä kahdesta vastauksesta (300 sanaa/vastaus)
- Jotain, että millaiset sanat ovat hankala oppia tms.
- Les choses faciles et difficiles dans l’apprentissage du lexique.
- Décrivez la méthode AIM.
Partie 2 (les articles)
Kaksi kysymystä, vastaa toiseen, 300 sanaa
- Décrivez la richesse lexicale (Lindqvist)
- En muista
Partie 3 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa lyhyesti molempiin kysymyksiin, 100 sanaa yhteensä
- Mitkä ovat ensikieli, toinen kieli ja vieras kieli?
- Miten eurooppalainen viitekehys eroaa kommunikatiivisen kompetenssin mallista?
Partie 4 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa yhteen kolmesta esseekysymyksestä, 300 sanaa
- Miten motivaatio vaikuttaa vieraan kielen oppimiseen?
- Miten kielitaitoa arvioidaan?
- En muista.
Partie 5 (le livre, Kuinka kieltä opitaan)
Vastaa molempiin kysymyksiin lyhyesti ranskaksi, 100 sanaa yhteensä
- Expliquez les concepts de L1, L2 et L3.
- Expliquez le concept de l’immersion.
Vastaa kysymykseen ranskaksi, 300 sanaa
- La différence entre l’acquisition de la langue maternelle et l’apprentissage de la langue étrangère.
RANS0063 Diskurssin ja vuorovaikutuksen tutkimus, tentaattori Johansson, M. (8.11.2019)
Vastaa kolmeen neljästä esseevaihtoehdosta.
- L’univers du discours – quels sont ces éléments ?
- Violence verbale à l’école
- Actes de condamnation…?
- ?
Opettajan pedagogiset opinnot
Kasvatus- ja koulutussosiologia, tentaattori Suominen, O. (8.4.2019)
Esseekysymykset:
- Media ja nk. ”Poika-diskurssi” (boy discourse) Lahelman artikkelissa
Vastaa toiseen:
- Yhteiskunnan, arvojen, tms. vaikutus opetussuunnitelmaan
- Kerro lyhyesti koulutuksen yhteiskunnallisista tehtävistä. Tarkastele koulutuksen tärkeää yhteiskunnallista tehtävää nykypäivän suomalaisessa yhteiskunnassa.
Lähetä omat tenttikysymyksesi osoitteeseen forum-hallitus (at) utu.fi.
Viestiin voit lisätä seuraavia tietoja:
- Kurssin nimi
- Tentaattori
- Päivämäärä
- Tenttikysymykset
- Pakolliset/vapaavalintaiset kysymykset