Kokous järjestetään Turun yliopistolla, Ylioppilastalo A:n Turku-salissa. Turku-sali on samassa rakennuksessa ja kerroksessa Assarin ullakon kanssa. Lisäämme tarkemmat saapumisohjeet Instagram-tarinaan ja WhatsApp-ryhmään viimeistään kokouspäivänä.
Syyskokouksessa vahvistetaan toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2026 ja valitaan vuodelle 2026 yhdistyksen hallitus, yhdistyksen julkaisun Utopian päätoimitus ja muut mahdolliset toimihenkilöt. Lisäksi kokouksessa vahvistetaan vuoden 2026 jäsenmaksu.
Viestin liitteenä ovat:
– Kokouksen esityslista
– Hallituksen esitys yhdistyksen vuoden 2026 toimintasuunnitelmaksi
– Hallituksen esitys yhdistyksen vuoden 2026 talousarvioksi
Uuden hallituksen toimikausi alkaa tammikuussa 2026. Jos hallitustoiminta kiinnostaa, nyt on loistava tilaisuus lähteä mukaan! Hallitus valitaan vuosittain kokonaan uudelleen, eli uudet ja vanhat toimijat hakevat hallitukseen yhdessä, eikä vanhoilla toimijoilla ole etusijaa aiemmin tekemiinsä pesteihin. Tarvittaessa hallituspaikoista järjestetään suljettu sähöinen lippuäänestys Webropol-lomakkeella. Huomaa myös, että jäsenyytesi pitää olla voimassa, jotta voit hakea hallitukseen ja äänestää! Jäsenyyden voimassaolon voi tarkistaa ja uusia Kide.app-sovelluksessa.
Jos et pääse paikan päälle, mutta olet kiinnostunut hallitustoiminnasta, Utopian toimittamisesta tai muusta toimihenkilötoiminnasta, voit ottaa yhteyttä puheenjohtaja Augusta Sarmialaan, aasarm@utu.fi ja kertoa kiinnostuksestasi. Hallituksessa on hauskaa ja aikaisempaa kokemusta tai osaamista järjestötoiminnasta ei todellakaan tarvitse olla!
Syyskokouksessa valitaan hallituksen puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, taloudenhoitaja, kotimaisen kirjallisuuden koulutuspoliittinen vastaava, yleisen kirjallisuustieteen koulutuspoliittinen vastaava sekä 2-6 muuta jäsentä ja 0-3 varajäsentä. Muita mahdollisia pestejä ovat: tuutorvastaava, haalarivastaava, tiedottaja, tapahtumavastaava, kulttuurivastaava, yhteistyövastaava, sosiaalipoliittinen vastaava, yhdenvertaisuusvastaava, liikuntavastaava, ekskursiovastaava, digivastaava, myyjäisvastaava, haalarivastaava, lukupiirivastaava, somevastaava, kansainvälisyysvastaava ja ympäristövastaava.
Kokoukseen on mahdollista osallistua myös etänä. Linkin saa pyydettäessä varapuheenjohtaja Elina Saloselta, elalis@utu.fi. Ilmoitathan etäosallistumisesta ja pyydät linkkiä viimeistään kokousta edeltävänä päivänä 10.11.2025. Etäosallistumisohjeet löytyvät tämän viestin lopusta.
Kokouksessa on tarjolla pientä (vegaanista) syötävää ja juotavaa.
Tervetuloa syyskokoukseen!
Mimesis ry:n hallituksen puolesta
Augusta Sarmiala,
Puheenjohtaja, Mimesis ry
—
Ohjeet etäosallistujille:
Liity kokouksen Zoomiin mahdollisuuksien mukaan hyvissä ajoin, Zoom-linkki avautuu 17.45.
Laita nimeksesi etu- ja sukunimi.
Kokouksen aluksi läsnäolijat tarkistetaan, joten varaudu pyydettäessä avaamaan hetkeksi kamerasi.
Lataa Zoom omalle laitteellesi (toimii varmemmin).
Zoomin chattia käytetään vain kokoukseen liittyvien asioiden käsittelyyn. Jotta chatin seuraaminen on mahdollista, älä kirjoita sinne mitään asiaankuulumatonta.
Kun et puhu, pidä kamera ja mikrofoni pois päältä, jos yhteys kuormittuu. Jos näin ei tapahdu, voit pitää kameraa päällä koko ajan.
Mikäli saavut kokoukseen myöhässä tai poistut kesken kokouksen, kirjoita kokouksen chattiin saapumisaikasi seuraavan mallin mukaisesti: Etunimi Sukunimi saapui kokoukseen klo 18.36. Mikäli joudut poistumaan kokouksesta ajoissa, kirjaa sekin chattiin mallin mukaisesti: Etunimi Sukunimi poistui kokouksesta klo 19.08.









